• 1400/10/13 - 08:25
  • - تعداد بازدید: 157
  • - تعداد بازدیدکننده: 142
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
تاثیرات تکنولوژی آموزشی در آموزش مراقبت های بهداشتی

تاثیرات تکنولوژی آموزشی در آموزش مراقبت های بهداشتی

19963.mp3 تاثیرات تکنولوژی آموزشی در آموزش مراقبت های بهداشتی

هنگامی که همه گیری کرونا به طور رسمی در ماه مارس اعلام شد، آموزش بالینی برای بسیاری از دانشجویان - متخصصان آینده مراقبت های بهداشتی - متوقف شد. کالج‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز پزشکی، قرارهای بالینی مشترک را لغو کردند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان و بیماران از ویروس محافظت می‌شوند.
صنعت آموزش بهداشت و درمان برای ادامه آموزش بدون توجه به آنچه که شده است به ابزارهای ارتباطی جایگزین روی آورده است. اکنون برنامه‌های بهداشت از راه دور، AR/VR و سایر ابزارهای آموزش مدرن برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند. بیایید برخی از این موارد را بررسی کنیم.
 
پزشکی از راه دور
پزشکی از راه دور راهی عالی برای ارائه مراقبت از بیمار، آموزش مراقب و بیمار، با کمک خدمات فناوری و دیجیتال است: تماس‌های ویدیویی، برنامه‌های سلامت تلفن همراه، دستگاه‌های نظارت از راه دور بیمار و غیره.
امروزه پزشکی از راه دور بیش از پیش محبوب شده است، چرا که همه‌گیری ۲۰۲۰ ، استفاده از ابزارهای پزشکی از راه دور را بسیار افزایش داده است.
طبق آمار، حدود ۴۴ درصد از ویزیت های مراقبت های اولیه مدیکر در آوریل ۲۰۲۰ با کمک روش های بهداشت از راه دور انجام شده است. این امر به این دلیل اتفاق افتاد که ویزیت حضوری برای سلامتی بیماران و مراقبان خطرناک تلقی می‌شد.
این مساله منجر به افزایش تقاضا برای خدمات دیجیتال و ابزارهای ارتباطی شد.
در حال حاضر چگونه از سلامت از راه دور برای آموزش مراقبین استفاده می شود؟
برنامه‌های آموزش از راه دور می‌توانند در امکانات مراقبت‌های بهداشتی تعبیه شوند و شامل چند روش آموزشی هستند:
تورهای تسهیلات
میز گرد
کنفرانس ویدیویی
ارائه مورد
مواد همزمان و ناهمزمان (سخنرانی های از پیش ضبط شده)
محتوای اپلیکیشن موبایل
 
برنامه نویسی آموزشی را می توان برای هر کاربر شخصی سازی کرد.
بیش از ۸۶ درصد از دانشجویان پزشکی که در سال ۲۰۲۰ در آموزش پزشکی از راه دور ثبت نام کرده‌اند، سلامت از راه دور را یکی از ابزارهای اصلی می‌دانند که در آینده به عنوان پزشک از آنها استفاده خواهند کرد. سلامت از راه دور در حال رونق است.
Telehealth یک ابزار همه کاره است که می تواند برای آموزش بیماران و همچنین ارائه مراقبت استفاده شود. آموزش بیمار بخش مهمی از درمان بیماری های مزمن است.
اطلاعات مراقبین حرفه ای که از طریق بهداشت از راه دور ارائه می شود به بیماران کمک می کند تا نقش فعال تری در مدیریت سلامت خود داشته باشند. بهداشت از راه دور می تواند نیاز به برگزاری جلسات حضوری برای آموزش بیماران را کاهش دهد یا حتی از بین ببرد. این باعث صرفه جویی در زمان برای پزشکان و بیماران می شود و در عین حال اطلاعات حیاتی را ارائه می دهد.
نوآوری‌هایی برای پذیرش کامل سلامت از راه دور به عنوان بخشی از آموزش مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد:
شبیه‌سازی‌های آنلاین مقیاس‌پذیر که می‌توانند توسط رایانه‌های سطح پایین و همچنین مدل‌های مدرن پردازش شوند.
رابط سخت افزاری و نرم افزاری ساده و کاربرپسند،
سیستم های حضور از راه دور با استفاده آسان و قابل حمل؛
تجسم سه بعدی از راه دور؛
این پیشرفت های تکنولوژیک دست نیافتنی نیستند. اکثر این ویژگی‌ها را می‌توان در حال حاضر توسعه داد، و بقیه فقط به یک یا دو سال نیاز دارند تا این فناوری تکامل یابد.
 
آموزش آنلاین
برخی از بخش‌های بسیار مهم دنیای مراقبت‌های بهداشتی از قبل دیجیتالی شده‌اند: سوابق الکترونیکی سلامت، چک‌آپ‌ها، برنامه‌های تنظیم قرار و غیره. طبیعی است که برخی از رویدادهای آموزشی نیز آنلاین شوند.
آموزش آنلاین برای متخصصان مراقبت های بهداشتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  •  

رویدادهای سنتی که آنلاین شده اند:

یک کنفرانس مراقبت های بهداشتی با ده ها سخنران، سخت افزارهای متعدد و یک مرکز اجاره ای بزرگ را تصور کنید. هزینه بسیار بالایی دارد و برای شرکت کنندگان نه تنها هزینه های ثبت نام بلکه اغلب سفر و اقامت را شامل می شود. این را با رویدادهای آنلاین مقایسه کنید، که: سازماندهی ارزان‌تر و ساده تر و حضور سخنرانان آسان‌تر است. همچنین شرکت کنندگان می توانند چندین سخنرانی را گوش دهند بدون اینکه مجبور باشند بین آنها یکی را انتخاب کنند.

دوره های آنلاین:

 دانشگاه ها و کالج های مشهور جهان اغلب دوره های آموزشی خود را با متخصصان مراقبت های بهداشتی برگزار می کنند تا آنها را به صورت آنلاین در وب سایت یا پلتفرم های خود منتشر کنند. به عنوان مثال، دوره های زیادی در مورد اپیدمی ها، ویروس ها و تغذیه در edX وجود دارد. گزینه دیگر ایجاد دوره های آنلاین و ارائه مستقیم آنها به فراگیران یا ارسال آنها در اینترانت شرکت برای دسترسی ایمن و مدیریت شده است.
برخی از مراکز مراقبت بهداشتی که دانشجویان زیادی برای تدریس دارند، ممکن است تصمیم داشته باشند پلتفرم آموزش الکترونیکی آنلاین خود را توسعه دهند. بر اساس تحقیقات Technavio، انتظار می رود بازار راه حل های آموزش مراقبت های بهداشتی تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۵.۱ میلیارد دلار رشد کند که نشان دهنده محبوبیت فعلی آن است.
 
آموزش AR/VR
آموزش با کمک فن آوری های فراگیر مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یک موضوع نسبتاً جدید در حوزه مراقبت های بهداشتی است. از نظر کسانی که این فناوری ها را تجربه کرده اند، این تجربه در نوع خود بی نظیر است.
فناوری‌های AR/VR فرصتی را برای بازآفرینی سناریوهای زندگی واقعی فراهم می‌کنند که فراگیران می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند. این موضوع به طور گسترده در زمینه های مختلف، از جمله پرستاری و جراحی استفاده می شود.
برای مثال، یک شبیه‌ساز جراحی واقعیت مجازی می‌تواند یک عمل واقعی را بازسازی کند و به فراگیران کمک کند تا در محیط مجازی آموزش ببینند. مهارت های بهبود یافته در طول یک جراحی مجازی، احتمال ارتکاب خطا در یک جراحی واقعی را کاهش می دهد. برخی از موارد موجود در بازار عبارتند از Osso VR و Fundamental Surgery
AR/VR  برای آموزش آناتومی انسان نیز کاربرد دارد: مدل‌های سه‌بعدی تعاملی که فراگیران می‌توانند حرکتشان دهند و بزرگ‌نمایی کنند، به آنها کمک می‌کند موقعیت نسبی اندام‌ها را بهتر درک کنند.
AR/VR همچنین می‌تواند برای آموزش نحوه تزریق داخل وریدی استفاده شود. نفوذ سوزن هایی با ضخامت های مختلف به بازوی بیمار را می توان با جزئیات فوق العاده دقیق شبیه سازی کرد و حتی از طریق سخت افزار بازخورد لمسی ایجاد کرد. فراگیران می‌توانند کارهایی را که انجام می‌دهند بدون آسیب رساندن به بیمار واقعی ببینند و احساس کنند.
چه راه حل های AR/VR دیگری را می توان برای آموزش مراقبین ایجاد کرد؟ لیست شبیه سازی های ممکن ادامه دارد:
تزریق زیر جلدی
جراحی برونکوسکوپی
عمل سیگموئیدوسکوپی
جراحی بستن تخمک گذاری
آندوسکوپی
لاپاراسکوپی
درمان کاتتر، و ...
 
یادگیری هوش مصنوعی
این فناوری قدرتمند دیگری است که می تواند به پزشکان آینده کمک کند تا مهارت های خود را ارتقا دهند. از هوش مصنوعی می توان برای ساختن یک معلم دیجیتالی برای فراگیران استفاده کرد. نقش آن ایجاد یک محیط یادگیری دیجیتالی است که به آنها کمک می کند تا اطلاعات را بهتر از وسایل آموزشی سنتی به خاطر بسپارند و درک کنند.
برنامه‌های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند بازبینی‌های فردی را ارائه دهند، برنامه‌های آموزشی را بر اساس اطلاعات فراگیر بسازند: علایق آنها، پیشرفت‌های آموزشی، موضوعاتی که باید یاد بگیرند و موارد دیگر.
همچنین هوش مصنوعی می تواند به تولید محتوا کمک زیادی کند:
کتابهای درسی دیجیتال، راهنماها، حتی دروس کامل را می توان با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرد.
محیط‌های مطالعه مبتنی بر وب، تجسم داده‌ها و ایجاد شبیه‌سازی‌های بصری همگی می‌توانند با هوش مصنوعی تقویت شوند.
هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار محتوای دوره را زمانی که برخی اطلاعات قدیمی می‌شود یا منحنی یادگیری تغییر می‌کند، به‌روزرسانی و تغییر دهد.
هوش مصنوعی همچنین می‌تواند مربیان را از فعالیت‌های معمول وقت‌گیر مانند ایجاد آزمون‌ها، بررسی نتایج و بررسی مقالات برای سرقت ادبی رها کند. این به مربیان اجازه می‌دهد وقت ارزشمند خود را صرف تمرکز بر مهارت‌های خاص انسان مانند خلاقیت و هوش هیجانی کنند.
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش هنوز در سطح پایینی قرار دارد، اما پتانسیل این فناوری بسیار زیاد است. در ایالات متحده، انتظار می‌رود تا ۵۰ درصد کلاس‌های درس در ۳ سال آینده شروع به استفاده از هوش مصنوعی کنند.
 
برنامه های موبایل
به طور متوسط، آموزش در بخش مراقبت های بهداشتی منحصر به فرد است زیرا همیشه تحقیقات جدید، حقایق و مهارت های جدید برای آموزش فراگیران، بهترین شیوه های جدید و در حال ظهور و غیره وجود دارد. صنعت مراقبت های بهداشتی به شدت تنظیم شده است و مربیان مراقبت های بهداشتی با چالش های پیچیده ای روبرو هستند.
با این حال، یادگیری تلفن همراه هنوز هم راحت‌ترین راه برای کسب دانش در حال حرکت است. زمان متخصصین مراقبت های بهداشتی قیمتی ندارد و بهتر است آن را صرف کمک به بیماران به جای سفر به برخی از مراکز آموزشی یا نیاز به تهیه سخت افزار ویژه برای دسترسی به اطلاعات کنند.
یادگیری به وسیله تلفن همراه سریع ترین حوزه در حال رشد در بین تمام فناوری های آموزش الکترونیکی است. پتانسیل یادگیری تلفن همراه در صنعت مراقبت های بهداشتی بسیار زیاد است. این وسیله ای است برای ارائه ابزاری قابل انعطاف و در دسترس برای همه متخصصان مراقبت های بهداشتی برای یادگیری.
دستگاه تلفن همراه، نقطه دسترسی برای سایر فناوری‌های آموزش الکترونیکی است، مانند یادگیری AR/VR، پزشکی از راه دور، پلت‌فرم‌های آموزش آنلاین و غیره.
یادگیری به وسیله تلفن همراه می تواند برای موارد زیر استفاده شود:
آموزش پرسنل بیمارستان
آموزش به موقع
آموزش مراقبت از بیمار
آموزش خدمات به مشتری
آموزش بیمار        
 
جمع بندی
برای ساختن نرم افزار آموزش مراقبت های بهداشتی کارآمد، توسعه دهندگان نیاز به همکاری با مشاغل و متخصصان مراقبت های بهداشتی برای درک همه نیازهای صنعت دارند. مشارکت استراتژیک با فروشندگان توسعه نرم افزار برای توسعه فناوری ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و آموزش پیشرفته متخصصان حیاتی است.
صنعت فناوری تعدادی ابزار کارآمد برای ایجاد راه حل های آموزش الکترونیکی مراقبت های بهداشتی دارد. همه آنها به تعامل بهتر فراگیران و انتقال آسان محتوا، صرفه جویی در هزینه و زمان گرانبها کمک می کنند:
پزشکی از راه دور
آموزش آنلاین
AR/VR
هوش مصنوعی
برنامه های موبایل

منبع

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 19963
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

Template settings