• 1400/07/28 - 14:58
  • - تعداد بازدید: 119
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
پنج روند تکنولوژی آموزشی موثر در آموزش پزشکی نوین

پنج روند تکنولوژی آموزشی موثر در آموزش پزشکی نوین

20302.mp3 پنج روند تکنولوژی آموزشی موثر در آموزش پزشکی نوین

انقلاب فناوری، حوزه وسیع پزشکی را بسیار دگرگون کرده است. طی دهه اخیر، جهان شاهد عملیات منحصر به فردتری بیش از گذشته بوده است. هنوز تصور اینکه پزشکان به اندازه ای بلند پرواز باشند که بتوانند صورت یا سر انسان را پیوند بزنند دشوار است. کامپیوترهای پیشرفته، دستگاه­های پیشرفته، دقت بهتر و مواد نوآورانه پیشرفت در حوزه پزشکی را ممکن ساخته است.
بعلاوه، این پیشرفت ها نتیجه ی استفاده از روش های پیشرفته آموزش در بهترین دانشگاه های پزشکی در سراسر جهان است. مراکز آموزشی مشتاق سرمایه گذاری در فناوری هایی هستند که امکان مدل سازی موقعیت های واقعی را برای دانشجویان فراهم کند تا تجربه عملی کسب کنند. آنها در زمینه های پزشکی و فناوری پزشکی درحال پیشرفت هستند. چنین رشدی که اکنون شاهد آن هستیم باعث امیدواری در زمینه درمان موثر سرطان و ایدز می شود.
وقتی صحبت از آموزش پزشکی می شود، چیزی که به صورت رایج به ذهن میرسد این است که دانشجویان زمان برای نوشتن تکالیف خود ندارند. خدمات مقاله نویسی مانند essaypro می تواند به آن کمک کند. همه آنها مشغول به دست آوردن تجربه عملی از شبیه سازی موارد در مدارس هستند که به لطف فناوری های واقعیت مجازی یا مهارت های آموزشی مانند مراقبت از بیمار، ارتباطات، کار تیمی، اخلاق و غیره، با استفاده از ابزار هوش مصنوعی امکان پذیر است.
با توجه به اهمیت کاربرد فناوری پیشرفته در آموزش پزشکی، روندهای زیر ارزش معرفی دارند.



یادگیری فراگیر
با اینکه فناوری­های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نسبتاً جدید هستند، کسانی که قبلاً آنها را در کار امتحان کرده اند، ادعا می کنند که یک تجربه منحصر به فرد داشته اند. احتمالاً بهترین دانشگاه های جهان در چنین فناوری هایی سرمایه گذاری می کنند تا بخشی از پردیس هایشان دانشجویان با استعداد تر را جذب کنند. ارزش یادگیری همه جانبه در فرصت های مدل سازی و مدیریت سناریوهای زندگی واقعی نهفته است.

یادگیری هوش مصنوعی
هوش مصنوعی می تواند به پزشکان آینده کمک کند تا مهارت­های خود را آموزش دهند. به عنوان مثال، اگر استاتید به عنوان الگوهایی خدمت می کنند که مشاوره و پشتیبانی آنها الهام بخش ذهن جوانان می باشد، هوش مصنوعی می تواند یک مربی دیجیتال باشد. نقش آن ایجاد یک فضای یادگیری دیجیتال است که باعث تقویت درک و به یاد سپاری می شود.
از طرف دیگر، هوش مصنوعی می تواند به معلمان که کاغذبازی هایشان، بیشتر وقت آنها را می گیرد، کمک کند و به آنها فرصت بیشتری برای استفاده از مهارت های خاص انسان و انتقال آنها به نسل جدید پزشکان می دهد. بنابراین، این باور وجود دارد که استفاده از هوش مصنوعی در کل موسسات آموزش عالی ایالات متحده ۵۰٪ افزایش خواهد داشت.

فناوری های موبایل
فناوری های موبایل چارچوب آموزش پزشکی را در سال ۲۰۲۰ تغییر می دهد. از این گذشته ، تحقیقات پزشکی می تواند از نظر جغرافیایی پراکنده شود. فناوری های تلفن همراه می توانند در پیوستن محققان از سراسر جهان کمک بسیاری کنند.
علاوه بر این، تبادل اطلاعات، اشتراک دانش و تحقیق و توسعه می توانند از فناوری های تلفن همراه بهره مند شوند. اینها می توانند به افراد کمک کنند تا راه­های استفاده از دانش و یادگیری را گسترش دهند.

یادگیری سفارشی
زمانی که رویکرد صحیح یادگیری پیدا شود، هر فرد می تواند یک نابغه در زمینه ای خاص باشد. اگر بتوانیم از مهارتهایی که در آن ها به بهترین وجه تسلط داریم استفاده کنیم، همه ما با استعداد محسوب میشویم. رویکرد فردی همیشه سنگ بنای آموزش و پرورش بوده است. آموزش استاندارد شده مانع از کشف و انجام توانایی های بالقوه بسیاری از افراد میشود. مخصوصاً در مورد پزشکانی با ذهن روشن که فرصت های کمتری دارند.
با این حال ، فناوری های دیجیتال برای حل این مشکلات در اینجا حضور دارند. از آنجا که همه دانشجویان روشهای مختلفی در یادگیری دارند، از جمله بینایی، شنیداری، حرکتی، برای آموزگاران نیز مشکل بود که به تمامی آنها با هم آموزش دهند. امروزه، آنها می توانند محیط یادگیری دیجیتالی خود را به بهترین روشی که متناسب با نیازهای یادگیری خودشان است، تنظیم کنند.

آموزش آنلاین
آموزش آنلاین، روند جدیدی نیست، اما در طول سال جاری ادامه خواهد یافت. اینترنت میزبان طیف گسترده ای از سیستم عامل های آموزشی است که در آن دانشجویان پزشکی قطعاً می توانند برای پیشرفت یادگیری خود چیزهای مفیدی پیدا کنند.
دانشگاه ها برای داشتن جامع ترین کتابخانه های آنلاین، ابزارها و مطالبی که در دسترس دانشجویان سراسر جهان است، با یکدیگر رقابت می کنند.
علاوه بر این، فناوری های آنلاین به مربیان و دانشجویان، در ارزیابی ساده تر کمک می کنند تا کارکردن برای بررسی نتایج در ساعت های طولانی را فراموش کنند. این ارزیابی قابل تنظیم و تعاملی تر شده است. علاوه بر این، عینی تر و منصفانه تر است.



جمع بندی
طی دو سال آینده آموزش پزشکی به طور کامل متحول خواهد شد. فناوری های دیجیتال و یادگیری آنلاین، روش انتقال دانش به دانشجویان را تغییر داده است. در سال های آینده، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شروع به تغییر دادن روش مهارت­های عملی دانشجویان می کند. آنها می توانند سناریوهای مختلف زندگی واقعی را شبیه سازی کنند، خود را برای مهارت های جدید به روشی تعاملی تر آموزش دهند، یا فرایند یادگیری را برای پاسخگویی به نیازهای فردی خود تنظیم کنند. اکنون پرورش بیشتر مهارت پزشکان و پرستاران آینده امکان پذیر است. از این گذشته، آنها جان انسان ها را نجات می دهند و با چالش برانگیزترین تشخیص ها مقابله می کنند.


منبع

 

 

  • گروه خبری : اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 20302
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

Template settings